De 7 voordelen van MaaS: Marketing as a Service

In de snel evoluerende wereld van digitale marketing is het essentieel voor organisaties om bij te blijven met de laatste trends en technologieën. Eén van deze trends die de afgelopen jaren aan populariteit heeft gewonnen, is Marketing as a Service (MaaS). Maar wat houdt MaaS precies in en waarom zou jouw organisatie er gebruik van moeten maken? In dit artikel gaan we dieper in op de 7 voordelen van MaaS en hoe het jouw organisatie kan helpen groeien.

Wat is MaaS?

Voordat we dieper ingaan op de voordelen van Marketing as a Service (MaaS), laten we eerst een duidelijk beeld schetsen van wat MaaS eigenlijk is.

Marketing as a Service is een innovatieve benadering van digitale marketing waarbij organisaties marketingdiensten uitbesteden aan een gespecialiseerd marketingbureau. Hierbij maak je gebruik van een breed scala aan marketingexpertise en -diensten op project- of abonnementsbasis. Je neemt dus iedere maand een vast aantal uur af wat onderverdeelt wordt onder verschillende marketingdiensten.

Of je nu wilt focussen op zoekmachine optimalisatie (SEO), online adverteren, marketing automation, e-mail marketing of contentmarketing. Met MaaS bepaal je samen de richting en daarmee jouw marketingstrategie! Door MaaS kun je profiteren van marketingexperts en geavanceerde technologieën zonder de kosten en inspanningen van het intern opzetten van een volledig marketingteam.

De 7 voordelen van Marketing as a Service

Nu je weet wat MaaS inhoudt, laten we eens kijken naar de voordelen die het met zich meebrengt voor jouw organisatie.

1. Efficiënt gebruik maken van budgetten

Eén van de belangrijkste voordelen van MaaS is kostenbesparing. Traditionele marketingstrategieën vereisen vaak grote investeringen in medewerkers, tools en advertenties. Met MaaS kunnen organisaties profiteren van een team van marketingexperts zonder de overheadkosten van het in dienst nemen van een heel marketingteam. Dit resulteert in aanzienlijke kostenbesparingen en zorgt er ook voor dat alle investeringen langer renderen.

2. Toegang tot verschillende specialismen

MaaS stelt je in staat om toegang te krijgen tot een breed scala aan marketingexpertise. Hierdoor profiteer je van de nieuwste marketingtrends, strategieën en technologieën zonder zelf experts in dienst te hoeven nemen. Dit zorgt voor effectievere marketingcampagnes en nog belangrijker; betere resultaten. Marketing is nu eenmaal zo breed, dat veel marketeers een eigen expertise hebben. Des te moeilijker om voldoende resultaat te halen, wanneer jouw marketingteam slechts uit 2 personen bestaat, die eigenlijk te veel ballen omhoog moeten houden. Bij Emixion maak je zelfs niet alleen gebruik van de expertise van onze marketeers, maar ook van onze ervaren developers en designers! Doordat we werken voor meerdere opdrachtgevers en verschillende branches profiteer je ook nog eens een keer van alle kennis die we in een hoog tempo opdoen.

3. Flexibiliteit

Een ander voordeel van MaaS is de flexibiliteit die het biedt. Diensten kunnen flexibel worden af- of opgeschaald. In tegenstelling tot een eigen marketingteam in je organisatie, waar het niet mogelijk is om zomaar op te schalen zonder daar eerst nieuwe werknemers voor aan te nemen. De capaciteit kan altijd aangepast worden, aan de hand van de behoeften en doelstellingen wordt er bepaald welke specialisten we inzetten. Zo ben je altijd flexibel, kun je écht meebewegen met jouw marketingbehoeften én de behoeften van de markt!

4. Focus op de kernactiviteiten

Met MaaS kunnen organisaties zich richten op hun kernactiviteiten en specialismen, terwijl marketingtaken worden uitbesteed aan experts. Dit vermindert de druk op het interne team en stelt hen in staat om zich te concentreren op wat ze het beste doen, wat de algehele productiviteit, efficiëntie en succes bevordert.

5. Continue optimalisatie

Met MaaS werken we voortdurend aan het optimaliseren van jouw marketingcampagnes en het behalen van jouw marketingdoelstellingen. We analyseren gegevens, volgen prestaties en passen strategieën aan om de beste resultaten te behalen. Dit zorgt voor een constante verbetering van de marketinginspanningen.

6. Toegang tot geavanceerde tools en technologieën

Met MaaS kun je profiteren van de informatie en voordelen uit geavanceerde marketingtools en technologieën die mogelijk te duur zijn voor individuele organisaties om aan te schaffen. Door gebruik te maken van MaaS, krijg je toegang tot de informatie uit deze tools zonder de kosten van aanschaf en onderhoud. Zo maakt Emixion gebruik van Semrush, Screaming Frog, Hotjar, het volledige Adobe pakket, ActiveCampaign, Qooqie, Apostle en veel meer!

7. Meetbare resultaten

Een ander cruciaal voordeel van MaaS is de nadruk op meetbare resultaten. We stellen duidelijke doelstellingen en meten de voortgang om ervoor te zorgen dat jouw marketinginspanningen effectief zijn. Bij Emixion krijg je zelfs een eigen dashboard waar alle resultaten inzichtelijk worden getoond. Dit maakt het gemakkelijker om de ROI (rendement on investment) van jouw marketinginvesteringen te beoordelen, te optimaliseren en het belangrijkste; te groeien!

Klaar om te profiteren van de voordelen van MaaS?

Ben jij er klaar voor om je organisatie te laten groeien? Bekijk hier de mogelijkheden van MaaS bij Emixion. Wij staan klaar om jou te adviseren en te ondersteunen bij alle facetten in de online wereld. Neem contact met ons op en ontdek hoe MaaS jouw organisatie kan laten groeien. De kop koffie of thee staat voor je klaar!

fleur

Fleur Roelofs

.captain online marketing

Gepubliceerd op: 31 oktober 2023

31 oktober 2023