Autobedrijf De Baaij
Autobedrijf De Baaij is al meer dan 50 jaar een begrip in Nijmegen en omstreken. Een familiebedrijf waar kwaliteit, persoonlijk contact en klanten op de eerste plaats komen. Om deze waarden ook online te waarborgen, heeft Emixion een complete digitale transformatie gerealiseerd. Van een gebruiksvriendelijke en conversiegerichte website tot slimme SEO-optimalisatie wat is voorzien van maandelijkse blogs en waardevolle content die perfect aansluit op het zoekgedrag en de behoeften van de doelgroep. Door deze combinatie zorgen we ervoor dat Autobedrijf De Baaij online nóg beter zichtbaarder is voor hun (potentiële)klanten.
Met een moderne website, slimme technische koppelingen en continu een sterke focus op effectieve SEO-contentstrategieën, sluit de website nu perfect aan bij de klantgerichte service van Autobedrijf de Baaij en zorgt het voor meetbaar resultaat bij de online aanwezigheid.
+
+
+
de vraag
Autobedrijf De Baaij had een website die niet meer voldeed. Functies liepen vast en aanvragen voor onderhoud, showroombezoeken en proefritten bleven uit. Hun wens?
- Een moderne website
- Conversiegerichte functionaliteit
- Een effectieve SEO strategie die resultaten oplevert.
onze aanpak
We hebben een volledige herziening van de website en strategie uitgevoerd. Dit omvatte:
- Een nieuw webdesign dat aansluit bij de bestaande huisstijl en een brochure-look creëert in het overzicht en op de detailpagina's van occasions;
- Slimme techniek die processen automatiseert, zoals het geautomatiseerd vrijstaand maken van occasion-afbeeldingen en geavanceerde koppelingen met tools zoals AutoChat, CarDesk WheelerData en Klantenvertellen;
- Een marketing en content strategie met focus op SEO en contentcreatie om de online zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten;
- Conversies die rechtstreeks externe tools starten zoals chatschermen voor het maken van showroomafspraken, plannen van onderhoud of aanvragen van een proefrit;
- Integratie van widgets zoals de waarmee (potentiële)klanten snel het maandbedrag kunnen uitrekenen van zijn of haar droomauto.
Daarnaast hebben we de website uitgebreid met een link in bio pagina via de Instagram API. Hiermee kan er met unieke hashtags eenvoudig en automatisch gelinkt worden naar relevante content op de website. Zo speelt Autobedrijf de Baaij nog interactiever in op het gedrag van bezoekers vanuit hun socialmediakanalen.
Indrukwekkende groei in zichtbaarheid en conversies
- Een 330% toename in organisch verkeer via Google;
- 80% meer conversies via de website;
- 175 SERP-features behaald, waaronder featured snippets en andere prominente zoekresultaten. Dit betekent dat hun website op verschillende plekken in de zoekresultaten verschijnt, waardoor ze veel beter zichtbaar zijn voor potentiële klanten.
Bovendien zien we een stijging van 675% in de top 3 zoekresultaten door continu SEO te optimaliseren. Door regelmatig zoekwoordonderzoek te doen, bestaande content te optimaliseren en relevante blogs te publiceren die inspelen op veelgezochte termen, wordt de website beter vindbaar voor de doelgroep. Zo valt Autobedrijf De Baaij op wanneer klanten zoeken naar een auto, onderhoud of proefrit.
bijzonderheden van de website
- Geautomatiseerd beeldbeheer: De eerste afbeelding van een occasion wordt automatisch vrijstaand gemaakt, wat tijd bespaart en de uitstraling consistent houdt;
- Geïntegreerde tools: Koppelingen met AutoChat, CarDesk/WheelerData en Klantenvertellen optimaliseren de interne processen en de klantbeleving.
doorlopende samenwerking
Onze samenwerking stopt niet bij de lancering van de website. We schrijven maandelijks SEO geoptimaliseerde blogs en optimaliseren de websitecontent doorlopend op basis van zoekwoordonderzoek. Toekomstplannen omvatten Google advertenties en het toevoegen van functies zoals pakketten en banners voor zoekopdrachten.
Daarnaast blijven we ook doorlopend designaanpassingen doorvoeren, zodat de website altijd aansluit bij de laatste behoefte en de wensen van Autobedrijf de Baaij.
Emixion is trots op de succesvolle integratie van design, technologie en SEO voor Autobedrijf De Baaij, met indrukwekkende groei in online zichtbaarheid en conversies als resultaat! Ook Autobedrijf De Baaij is enthousiast en trots op het eindresultaat, een website die perfect aansluit bij hun doelen en klanten:
We zijn er zelf super trots op!
Samen winnen we... altijd!
Benieuwd naar de samenwerking tussen Emixion en Autobedrijf de Baaij? Heb je vragen of wil je gericht advies of sparren over de kansen van jullie online succes? Laten we kennismaken en de volgende stap zetten naar de realisatie van jullie doelen.